donderdag 10 maart 2016

week 5

10-3-2016

Week 5

Na de voorjaarsvakantie hebben we onze volgende Appear-In sessie net weer afgesloten. Al heel snel waren we er uit; Wij zijn van mening dat veel docenten didactisch goed onderlegd zijn, in hun lessen vaak PP inzetten als middel, maar zich onvoldoende bewust zijn van de uitgebreide mogelijkheden die PP biedt. Wat wij dus willen is deze docenten meer ondersteunen en van informatie voorzien om deze mogelijkheden meer te benutten. Annelies gaat een opzet voor een onderzoeksplan opstellen, waardoor wij meer inzicht krijgen op welke vlakken deze ondersteuning het meest nodig is.
Aan de hand van dit onderzoeksplan kunnen we ook bezien welke einddoelen we moeten stellen.

Tijdens een dergelijke sessie blijkt dat wij, ook al staan we voor ons gevoel nog aan het begin van de minor, al heel veel tot nu toe geleerde mogelijkheden van ICT kunnen toepassen; zo gebruiken wij nu Symbaloo, heeft Annelies in een vergadering linoit.com geïntroduceerd en merken we alle drie dat we nu sneller nieuwe toepassingen van ICT durven op te pakken en te gebruiken.
Ook blijkt overleg middels Appear-in ook zeer handig en efficiënt te zijn. Naast deze Appear-in hebben we ook aen App-groep aangemaakt om snel informatie uit te kunnen wisselen.

De samenwerking verloop heel plezierig; we vullen elkaar goed aan en hebben respect voor een ieders mening. Ook de taakverdeling verloopt heel soepel; tijdens het overleg wordt al heel snel gezgd: 'Oh, dat doe ik wel' en zo verloopt het hele proces prettig.

Afgesproken is dat de enquête en overige documenten in Onedrive gemaakt zullen worden, zodat we allemaal aan hetzelfde document kunnen werken.

Wordt vervolgd!

1 opmerking:

  1. Beste DOT,

    Dank voor jullie berichten tot nu toe. Fijn dat de samenwerking goed verloopt. Jullie wijden daar een algemeen woord aan. Wat zijn jullie rollen? Zijn die zo ontstaan of heb je er bewust voor gekozen? Is er een kritische vrager, een inspirator, een moderator, et cetera. Of wisselen jullie van rol? Waar staan jullie eigen zelf als het gaat om leren, om ICT en om leren met ICT? Wat of wie heeft jullie positief dan wel negatief beinvloed?

    Mooi om te lezen dat jullie meer durf tonen om met ICT aan de slag te gaan. Hoe komt dat?

    Kunnen jullie in een volgende blog enkele van jullie keuzes proces of didactisch t.a.v. ontwerp) verantwoorden met behulp van de literatuur?

    Graag lees ik deze week weer over jullie vorderingen n.a.v. eerdere feedback. Welke aanscherpingen hebben jullie al kunnen maken? Welke onderdelen zijn nog grijs gebied en wat/wie hebben jullie daarvoor nodig?

    Veel vragen, maar ter aanscherping, graag tot de volgende blog. Neem daarin een aantal antwoorden mee.

    Hartelijke groet,
    Rina

    BeantwoordenVerwijderen